Nocturne&Romanze, S. de Lange en Adagio, D. de Lange cellokwartet

Adres:
Google Map
Assendelftstraat 17-19, Den Haag, Nederland

In Kunstgalerie Vonkel in Den Haag speelt het Aeolus-cellokwartet een aantal werken van de componistenbroers De Lange (19.30u-20.30u). Het werk Nocturne & Romanze van Samuel de Lange jr werd ontdekt in Stuttgart en is in 2008 uitgegeven door het Nederlands Muziek Instituut. Sindsdien heeft het vele malen geklonken op Nederlandse concertpodia. Van het Adagio van Daniël de Lange, oorspronkelijk voor strijkkwartet en solo-cello, is het manuscript verloren gegaan. Wel bestaat er een versie voor piano en cello. Oprichter van het Aelouskwartet en mede-initiatiefnemer van Stichting De Lange, Jascha Albracht, bewerkte dit mooie muziekwerk voor zijn kwartet.

Dit concert vindt plaats in de Festival Classique-serie Gènag voâh Wènag. (http://www.cellokwartet.nl/concert_agenda_2009%20cellokwartet.htm)

Aanvang: 19.30u